TAPU MÜDÜRLÜĞÜ
Erkan TAŞPINAR
Bilgisayar İşletmeni
İbrahim KARACAN
Bilgisayar İşletmeni
Tapu Sicil Müdürlükleri Teşkilat ve Görevleri
Teşkilat
Madde 13 - Tapu Sicil Müdürlükleri; Müdür, yeteri kadar Müdür Yardımcısı, şef, sicil memuru, bilgisayar işletmeni, veri hazırlama kontrol işletmeni, arşiv memuru, sicil katibi, geçici işçi ve hizmetliden oluşur.
Tapu Sicil Müdürlüklerinin Görevleri
Madde 14 - Tapu Sicil Müdürlüklerinin görevleri şunlardır :
a) Yetki alanlarında, mevzuat çerçevesinde taşınmaz mallara ait akit ve her türlü tescil, tadil, terkin işlemlerini yapmak,
b) Mevzuata aykırı istemleri Medeni Kanunun ve Tapu Sicil Tüzüğünün ilgili maddeleri gereğince reddetmek, bu karara karşı ilgilisinin Bölge Müdürlüğüne itirazı halinde, işlemli evrakları ile tapu kayıt örneklerini yedi gün içinde Bölge Müdürlüğüne göndermek, ret kararının bozulması halinde bozma kararına uyarak istemi yerine getirmek,
c) Müfettişler ile denetmenlerce düzenlenen cevaplı teftiş raporları hakkında müdürlük görüşünü belirttikten sonra, raporu Bölge Müdürlüğüne göndermek, raporlarla ilgili verilecek emirleri geciktirmeden yerine getirmek,
d) Yetki alanlarındaki taşınmaz mallara ait fenne ilişkin talepleri hak sahibi veya yetkili vekilinden geldiğinin tespiti halinde, görevli Kadastro Müdürlüğü veya şefliğine iletmek,
e) Yetki alanlarındaki taşınmaz mallara ait ana ve yardımcı siciller ile diğer ilgili defter, dosya ve belgeleri mevzuata uygun olarak düzenlemek, arşivlemek ve emniyetini sağlamak,
f) Yetki alanlarında yapılan kadastro veya yenileme sonucunda düzenlenen ana ve yardımcı siciller ile diğer ilgili defter, dosya ve belgeleri devir ve teslim çizelgesi karşılığında devir almak,
g) Yetki alanlarına yeniden katılan veya yetki alanlarından çıkarılan taşınmaz mallara ait ana ve yardımcı siciller ile diğer ilgili defter, dosya ve belgelerin asıllarını veya onaylı örneklerini devir-teslim çizelgesi karşılığında devir almak veya devir etmek,
h) Müdürlükte her ay yapılan işlemler sonucu düzenlenen tapu senedi, ipotek belgesi, ipotek terkin cetvelleri ile mahkeme ve kadastro komisyon kararları tescil listelerini, aylık istatistik cetveli ve bilgisayar çıktılarını ve benzeri belgeleri Genel Müdürlüğe veya istenildiğinde Bölge Müdürlüğüne belirlenen süre içerisinde göndermek,
i) İtirazlı olup da kadastro mahkemelerince karara bağlanan taşınmaz malların tescilinden sonra bunlara ait listeleri Genel Müdürlüğe veya istenildiğinde Bölge Müdürlüğüne geciktirilmeksizin göndermek,
j) Görevine giren konularda kadastro müdürlükleri veya şeflikleri ve diğer kamu kurum ve kuruluşları ile iş birliği yaparak hizmetin aksamadan yürütülmesini sağlamak,
k) Mahkemeler, kamu kurum ve kuruluşları ile ilgisini kanıtlayan gerçek ve tüzel kişilerce istenilen bilgiler ve belge örneklerini bu konudaki mevzuata uygun olarak zamanında vermek veya göndermek,
l) Akit ve tescile ilişkin her türlü yazışmaları resen yapmak,
m) Müdürlüğün personel, ödenek, araç-gereç ve malzeme ihtiyaçlarını belirlenen süreler içinde veya gerektiğinde Bölge Müdürlüğüne bildirmek,
n) Müdürlüğün personel, mali ve idari hizmetlerinin aksatılmadan yürütülmesini sağlamak,
ö) Mevzuatta öngörülen Genel Müdürlük, Bölge Müdürlüğü ve mülki amirce verilen benzeri işleri yapmak.
Müdürlüğümüz Özel İdare İş Merkezi 3. katta olup 1 Müdür ve2Bilgisayar İşletmeniolmak üzere3 personel ile hizmet vermektedir.
Tapu İşlemleri Rehberi
EVCİLER TAPU MÜDÜRLÜĞÜ
DANIŞMA, İRTİBAT VE DİĞER İLETİŞİM BİLGİLERİ
Danışma İrtibat:
1-Erkan TAŞPINAR - Bilgisayar İşletmeni : 0 272 280 10 16
2-İbrahim KARACAN - Bilgisayar İşletmeni : 0 272 431 28 54
Tapu Müdürü İrtibat:
Mustafa Cengiz ACAR : 0 272 280 10 15
Müdürlük Adresi:
Cumhuriyet Meydanı Özel İdare İş Merkezi Kat:3
03960 Evciler / AFYONKARAHİSAR
Müdürlük e-mail ve web adresi:
e-mail : evciler-tsm@tkgm.gov.tr
web : www.tkgm.gov.tr