• e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Afyonkarahisar

Valilikler

T. C. Evciler Kaymakamlığı
T. C. Evciler Kaymakamlığı
T. C. Evciler Kaymakamlığı
  • KAYMAKAMLIK
    Kaymakam İlçe Protokol Listesi Kaymakamlık Birimleri Tarihçe Kaymakamlık Logosu
  • EVCİLER
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standarları
  • GÜNDEM
    İlçe Brifingi Haberler Duyurular Dosyalar
  • İLETİŞİM
°C
7
Şubat2023
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KAYMAKAMLIK
    • Kaymakam
    • İlçe Protokol Listesi
    • Kaymakamlık Birimleri
      • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
    • Tarihçe
    • Kaymakamlık Logosu
  • EVCİLER
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İlçe Özel İdare Müdürlüğü
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
      • İlçe Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
    • Kamu Hizmet Standarları
  • GÜNDEM
    • İlçe Brifingi
    • Haberler
    • Duyurular
    • Dosyalar
      • Brifing
  • İLETİŞİM
HİZMETLERİMİZ
  • Hizmet Birimleri
    • İlçe Özel İdare Müdürlüğü
    • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
    • İlçe Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
  • Kamu Hizmet Standarları

İlçe Nüfus Müdürlüğü

İLÇE NÜFUS MÜDÜRLÜĞÜNÜN GÖREVLERİ:
1-Görev çevresi içerisindeki nüfus, vatandaşlık ve evlendirme hizmetlerini mevzuat çerçevesinde düzgün bir biçimde yürütmek,
2-Nüfus olaylarına ilişkin tutanakların düzenlenmesi, yasalara uygun bir şekilde aile kütüklerine işlenmesi ve her yılsonunda özel kütük haline getirilmesini sağlayarak muhafaza edilmesine ilişkin iş ve işlemleri yapmak,
3-Görev çevresindeki nüfus olaylarını izleyip kütüklere geçirilmesini sağlayıcı tedbirleri almak,
4-Cezai kavuşturmayı gerektiren halleri ve mutlak butlanla malül olan ya da kanuni şekillere uymaksızın yapılmış evlilikleri o yere bağlı Cumhuriyet Savcılığına bildirmek,
5-Yönergede belirlenen esaslara göre kayıt örneği veya bilgi vermek,
6-Devletimizin taraf olduğu uluslararası sözleşmeleri uygulamak,
7-Nüfus müdürlüğünün denetimine ilişkin raporları değerlendirerek gerekli işlemleri mevzuata uygun biçimde, zamanında yapmak,
8-Nüfus, vatandaşlık ve evlendirme hizmetlerinin daha etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesi için halkla ilişkileri düzenlemek ve halkın bu hizmetlere katkısını sağlamak amacıyla gerekli girişimlerde bulunmak,
9-Nüfus cüzdanı ve uluslararası aile cüzdanlarını düzenlemek,
10-Adres kayıt işlemleriyle ilgili tüm iş ve işlemleri yapmak,
11-Yasalarla verilen diğer görevleri yapmak. 
İLÇE NÜFUS MÜDÜRLÜĞÜNÜN HİZMETLERİ     
1-DOĞUM  
Doğum; doğum olayı meydana geldikten itibaren 30 içerisinde herhangi bir İlçe Nüfus Müdürlüğüne, çocuğun babası, annesi veyahut yanında bulduranlar bildirmekle yükümlüdürler. Doğum olayı 30 gün içinde bildirilmesi halinde Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı ücreti alınmamaktadır. 30 günden sonraki bildirimlerde se kimlik kartı ücreti alınmamaktadır. 
2-EVLENME 
Evlenme: evlenmek isteyen erkek ve kadının 18 yaşını bitirmesi esastır. Ancak;17 yaşını bitirmiş kadın ve erkek anne ve babasının rızasıyla evlenebilir.16 yaşını bitirmiş erkek veya kadının evlenmesine aile mahkemeleri izin verebilir.
Evlenmek isteyen çiftlerden birinin  yerleşim yeri adresinin bulunduğu evlendirme memurluklarına müracaat edilir.
Evlenmek isteyen çiftlerden birisinin yabancı uyruklu olması halinde; evlenme yapma yetkisi ilçe belediye evlendirme memurlukları veya ilçe nüfus müdürlükleri yetkilidir.
Boşanmış bir kadının tekrar evlenebilmesi 300 günlük bekleme süresi vardır. Ancak; bu süre aile mahkemelerine müracaatları halinde kısaltılabilinir.
Evlenen kadın evlenme sırasında evlendirme memurluklarına veya evlendikten sonra ilçe nüfus müdürlüklerine müracaat ederek kızlık soyadı evlilik soyadının önünde taşıyabilir.
Mal rejimi sözleşmesi evlenmeden önce veya sonra yapılabilinir. 
3-ÖLÜM 
Ölüm olayın bildirilmesi; Ölüm olayının haber alındığı tarihten itibaren 10 gün içinde nüfus müdürlüklerine yetkililerce bildirilmesi gerekmektedir.
Ölüm oyanı bildirmekle yükümlü olanlar;
   a)Köylerde muhtarlar (Sağlık ocağı bulunmayan köylerde)
   b)Hastanelerde hastane baştabipliği
   c)Şehir, kasaba ve sağlık kuruluşu bulunan yerlerde Umumi Hıfzıssıhha kanunu gereğince gömme izni verenler. 
4-BOŞANMA
Boşanma olayı Aile Mahkemelerince verilmektedir. Boşanma olayı kesinleştikten sonra 10 içinde mahkeme yazı işleri müdürleri tarafından nüfus müdürlüğüne gönderilmesi gerekmektedir. Boşanan kadın mahkemece tekrar evlenmesine izin verilmediği takdirde; yeniden evlenebilmesi için 300 gün beklemek zorundadır. 
5-KAYIT DÜZELTME 
Nüfus kayıtlarında herhangi bir kaydını değiştirmek isteyen(Yaş, İsim, Soyisim, Anne baba ismi vs) Asliye Hukuk mahkemelerine dava açmak zorundadır. Mahkemece düzeltilmesine karar verilmesi halinde kararın kesinleşmesinden itibaren 10 gün içinde mahkeme yazı işleri müdürleri tarafından nüfus müdürlüklerine bildirilmesi gerekmektedir. 
 
6-DİĞER OLAYLAR 
Vatandaşlık İşlemleri
a)Vatandaşlık İşlemleri; Vatandaşlık işlemleri için  yurt dışında konsolosluklara
b)Merkez de; İçişleri Bakanlığına (Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğüne)
c)Valiliklere; (İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğüne) müracaat edilmesi gerekmektedir.  
 
Tanıma İşlemleri; Tanıma yaptırmak isteyen babanın; nüfus müdürlüklerine, mahkemeye, Notere veya konsolosluklara yazılı olarak başvurması gerekmektedir.
Evlat Edinme; Evlat edinme mahkeme kararı ile olmaktadır. Mahkemece evlat  edinmeye ilişkin karar verilmesi halinde kararın kesinleşmesinden itibaren, mahkeme yazı işleri müdürleri tarafından 10 içinde nüfus müdürlüklerine bildirilmesi gerekmektedir.
Evlat edinebilmek için;
a)Evlat edinebilmek için eşlerin birlikte evlat edinmesi esastır. Ancak; eşinin ölümü, 2 yıldır nere bulunduğu bilinmez, büyüklerin evlat edinilmesi durumunda eşler tek başına evlat edinebilirler.
b)Küçüklerin evlat edinebilmesi için en az bir yıl  bakılması,18 yaşından büyüklerin ise en az beş yıl bakılması veya 5 yıl birlikte yaşamaları gerekmektedir.
c)Eşlerin 5 yıl evli olmaları veya 30 yaşını doldurulması durumunda evlatlık edinebilirler.
d)Evlatlık ile evlat edinenlerin arasında en az 18 yaş fark bulunması gerekmektedir.
 
TÜRKİYE CUMHURİYETİ KİMLİK KARTLARI  
1-15 yaşını tamamlamış kişilerin şahsen müracaatı esastır. 
2-1 adet altı ay içerisinde çekilmiş biyometrik fotoğraf. 
3-Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Katı Ödendi Makbuzu.
a)On beş yaşını tamamlamış kişilerin kimlik kartı müracaatlarında fotoğrafsız nüfus cüzdanı veya Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı yanında ayrıca kimliğini kanıtlayan fotoğraflı pasaport, sürücü belgesi, aile cüzdanı, okulunca verilmiş kimlik belgesi, Milli Eğitim Bakanlığı veya ÖSYM tarafından verilmiş sınava giriş belgesi, fotoğraflı bir belge ibraz edilmesi durumunda; anne veya baba, anne babanın veya ergin kardeşlerinden birisi, bulunmaması durumunda ise vasinin beyanı yeterli sayılacaktır.  
b)On beş yaşını tamamlamış kişilerin fotoğrafsız nüfus cüzdanı, Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı yanında ayrıca fotoğraflı kimlik kartı ibraz edememesi ya da anne, baba veya ergin kardeşlerinden birisi veya vasinin bulunmaması durumunda ise, mülki idare amirinin emri ile kolluk kuvvetlerine soruşturma yaptırılarak, soruşturmanın olumlu sonuçlanması halinde kimlik kartı başvurusu alınacaktır. Soruşturmanın olumlu sonuçlanmaması ya da elde edilen bilgi ve bulguların yeterli görülmemesi, kişinin iddia ettiği kaydın sahibi olduğu hususunda tereddütte düşülmesi hâlinde; varsa anne veya babasından, anne veya babasının ölmüş olması hâlinde ise varsa kardeşlerinden, tıbbi rapora dayalı Türk mahkemelerinden alınmış anne babası / kardeşleri olduğuna dair tespit kararı ile işlem yapılabilmektedir. Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı bedelleri her yıl maliye bakanlığınca tespit edilmektedir. 
ULUSLARARASI AİLE CÜZDANLARI 
Uluslararası aile cüzdanları evlenme sırasında evlendirme memurluklarınca, evlenmeden sonra ise nüfus müdürlüklerince verilmektedir. Aile cüzdanları değerli kağıt kapsamında bulunduğundan cüzdan karşılığı alınan bedel için makbuz verilmemektedir. Cüzdan ücretleri her yıl Maliye Bakanlığınca tespit edilmektedir. 
NÜFUS KAYIT ÖRNEKLERİ İLE YERLEŞİM YERİ BELGESİ  
1-Kimlik Paylaşım Sistemi üzerinden nüfus kayıt örneği, yerleşim yeri belgesi ve kimlik kartı örneğine erişebilen kurum ve tüzel kişiler bu belgeleri ilgilisinden ve nüfus müdürlüğünden talep etmeksizin Kimlik Paylaşımı Sisteminden temin ederler. (5490 Sayılı Kanunun 45. Md. 7. Bendi)
2-Kişiler; kendileri ve alt ya da üst soylarına ait nüfus kayıt örneklerini, kendileri ve ergin olmayan çocuklarının ise yerleşim yeri belgelerini, güvenli kimlik doğrulama araçlarını kullanarak (E-Devlet Kapısı) üzerinden sorgulayabilir, sonucu fiziki veya elektronik ortamda mercilere verebilirler. E-Devlet Kapısı üzerinden alınan belgeler, Nüfus Müdürlüklerinden alınmış diğer belgeler gibi aynı hukuki değere sahiptir. (5490 Sayılı Kanunun 44. Md. 5. Bendi)

 
ADRES KAYIT SİSTEMİ 
Yerleşim yeri adresleri ve diğer adresler nüfus müdürlüklerince tutulmaktadır. Yerleşim yeri adresleri değişenlerin 20 gün içinde nüfus müdürlüklerine, bir işlem için kamu kurum ve kuruluşlarına (Belediye, Telekom, Elektrik vs.) müracaat edilmesi zorunludur. İlgili yerleşim yeri adresi dışında diğer adresini de bildirebilir (ikinci konut, yazlık vs.) 
 
 
 
 

Harun DEMİRSOY
İlçe Nüfus Müdürü
 
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • içişleri Bakanlığı
  • Afyonkarahisar Valiliği
  • Resmi Gazete
Kayalık Mahallesi Cumhuriyet Meydanı Özel İdare İş hanı Kat:2 Evciler / Afyonkarahisar
0272 431 2040 - 0272 431 2692